Forum Pediatri - Konular (Son mesaj tarihi,Mesaj Sayısı)

 
10
Eyl
2009

12:21
Beslenme menüsü Hicran, (Zonguldak)
6.aydan sonra ek gıdalara başlamış bebekler için örnek beslenme menülerimizi paylaşalım istiyorum arkadaşlar...
12
Eyl
2009

00:51
Beslenme menüsü deniz, (İstanbul)
iyi akşamlar hicran hanım.benim bebeğim 6. ayını doldurduğu zaman basit çorbalardan tattırmaya başladım,gaz yapmayacak elma gibi meyve sularundan verdim.tabi önce çay kaşıkları ile deneyerek.eğer dokunmadığını gördüysem miktarlarını arttırdım ve evde küçük cam bir kavanoza yoğurt mayalamaya başladım ki o günden beri kızım hergün yoğurt yiyor şuanda 12,5 aylık.sebze çorbaları yaptım ona ve peynir tattırmaya başladım.kızımın bir sorunu olmadı sadece çileğe sanırım allerjik reaksiyon gösterdi.sabahları 5-6 tane cicibebenin içine 1 tatlı kaşığı kadar tuzsuz peynir,1 çay kaşığı harnup pekmezi koydum maşallah severek yedi,8 aylıkken yumurtaya başlayınca kahvaltısına omuda ekledim,öğlen sebze çorbası,yoğurtlu pirinç çorbası,tahıl alsın diye buğday çorbası yapıodum.muhakkak kuru veya normal kayısı 1 tane yediririm hala o zamanda verdim ve bağırsaklarını çok güğzel düzenlediğini düşünüorum.bu ara kahvaltısına cevizde ekliodum yarım ceviz omega3 açısından zengin olduğu için.kahvaltı+çorba+yoğurt+meyve püresi geceleyinde emziriyordum zaten.birde doktorunuzada danışın isterseniz.ben 7 aylıktı kızıma balık yağı vermeye başladım.CARLSON'S FİSH OİL en iyisiymiş doktorumuz tavsiye etmişti.şuanda balık yiyor ama yediremediğim zamanlar kesinlikle veriyorum.gelişimine çok katkısı olduğunu düşünüyorum.benim tavsiyelerim bu kadar.umarım sizede faydası olur. iyi geceler.. :::)
17
Eyl
2009

16:57
Beslenme menüsü Hicran, (Zonguldak)
Deniz hanım,
Paylaşımınız için yürekten teşekkürler...Tecrübeli ağızlardan bilgi aktarımı çok işe yarıyor.
Sevgiler, sağlıcakla kalın...
16
Eki
2009

13:36
Beslenme menüsü ALEV, (İzmir)
merhabalar 28 aylık bir kızım var.fazla iştahı yok.beslememde yardımcı olabilecek fikri olanlardan yardım istiyorum.ve sizler nasıl besliyorsunuz.teşekkürler.
1
Kas
2009

00:03
Beslenme menüsü fatma çifçi, (İstanbul)
ben çorbaların içine yoğurtta katıyorum çok severek yiyor alev hanım değişik tatlar yapıp yedirin
16
Kas
2009

22:29
Beslenme menüsü yasemin, (Yozgat)
yogurdu nasıl yaptınız soylermısınız denız hanım
19
Kas
2009

23:51
Beslenme menüsü ALİME, (Bursa)
iyi akşamlar anneler benim oğlumda 28 aylık iştahı cok iyi kavaltısını tavsiye edildiği sekildegündüz yemeklerini akşamlaıda hepsini güzel yiyo yatarken süyde içiyoz ama buna ragmen 10 normalin cok altında bütün doktorlara götürdüm hiç bişey yok dediler ama cok üzülüyorum gelişmiyor diye basına böyle bişey gelen varmı yada bana kilo alması için tavsiye edeceginiz bişey yardımcı olursanız cok sevivnrim kansızlı vardı kan surubuda kullandm ama nafile
20
Kas
2009

17:47
Beslenme menüsü yasemin, (Yozgat)
deniz hanım bebegıne o kahvaltı tarıfını 6aylıktamı basladınız
24
Ara
2009

00:54
Beslenme menüsü canan, (Ankara)
bebeklerin iştahını bence balık yağı çok iyi açıyor ben 8 aylık ken kullanmaya başladım hala da veriyorum gerçekten çok büyük fark var tavsiye ederim.bbeğinizi aylık durmunua göre istediğiniz her şeyi verebilirsiniz sadece konserve bal ve hazır ürünleri 1 yaşından sonra tercih edin. ben bir ara evde bebe bisküvisi bile yapmıştım...un biraz nişasta yumurta sarısı su pekmez karıştırıp fırında yüzü pembeleşinceye kadar küçük daireler halinde pişirdim hamuru küçük bir çay bardağı ile keserseniz yaparken daha iyi oluyor.içindeki nişastadan dolayı kolay eriyor.ununu o yüzden çok atmayın. tatlandırıcı olarak 1 yaşında küçüklerde süt ürünleri dışında her şeyin içine pekmez atabilirsinz. tatlandırmak istediklerinizde deneyin.
24
Ara
2009

11:45
Beslenme menüsü yasemin, (Yozgat)
arkadaslar bebegınıze kuru kayısıyı nasıl verıyorsunuz
24
Ara
2009

14:24
Beslenme menüsü müzeyyen, (İstanbul)
selamalr.. evet kuru kayısı bebeklere nasıl veriyorsunuz bunu bende merak ediyorum.. rondodanmı geçiriyorsunuz?teşkler..
24
Ara
2009

16:21
Beslenme menüsü Ferah, (Bursa)
merhaba arkadaşlar ben 2 tane kuru kayısıyı minik minik doğruyorum az suyla cezvede haşlıyorum zaten çok kısa sürede yumuşuyor bebeğiniz çiğneyebiliyorsa öylede yedirebilirsin,benimki 8 aylık ben tel süzgeçten geçiriyorum hazır mamayı kayısının suyu ve taneleriyle yapıyorum içine biraz ceviz,badem,fındık,muz koyuyorum bomba oluyor :)hatta bazen balkabağınıda aynı şekilde doğrayıp kayısıyla beraber haşlıyorum onuda bu menüye ekliyorum varsa böyle tarifleri olanlar yazarsa çok sevinirim..
25
Ara
2009

01:33
Beslenme menüsü canan, (Ankara)
2 kayısıyı önce iyice yıkayıp haşlıyorum yumuşayınca suyu ile birlikte eziyorum içine bebe bisküvisi biraz kaşık maması ya da peynir ekleyip veriyordum sabahları.eğer öğle üzeriyse yoğurtla birlikte veriyordum. kızım şimdi büyüdü artık biraz haşlayıp eline veriyorum çikolata sanıp yiyor:))
25
Ara
2009

09:24
Beslenme menüsü nagehan, (Malatya)
benım kızım 17 aylık ağzında dişlerı yeterı kadar var.katı seyler yıyor ancak çiğnemeden yutuyor.benım merak ettiğim hala sabah kahvaltısında bisküvi sut muz labne peynır cevız bal veya pekmez karısımı yıyor.bazen kuru kayısı ıncır uzumde koyuyorum.ayrı olarak bırtek yumurta veya melemen yıyor.bunları karıstırarak yemesı sızce dogrumu.ayrı verdıgımde kabul etmıyor.deneyımlı anneler sizler nasıl verıyorsunuz.bunu boyle yapan tek benmıyım?
25
Ara
2009

12:56
Beslenme menüsü Hanife, (Rize)
Merhabalar Nagehan hanım, benim de 19 aylık bir oğlum var, hemen hemen aynı karışımı sabah kendisine yediriyorum. (yumurta gün aşırı olmak üzere)Ayrı yedirdiğimde yemiyor.Bu konuda hata yaptığımın farkındayım, çünkü büyüdü artık ayrı ayrı yemesi gerekiyor, bu konuda daha önce de bu sitedeki hocalarıma soru sormuştum, onlar da artık ayrı yedirmem gerektiğini söylemişlerdi. Ama ayrı yemediği için bütün besinleri alsın diye o şekilde davranıyorum. Ama şunu da denemeye başladım. Acıkmasını bekliyorum ve aç karnına az da olsa birkaç parça birşeyler vermeye çalışıyorum. (Daha sonra karışımını da yiyor ama:-))en azından alışması açısından ilk adım diye düşünüyorum. Bu şekilde uygulama yapan siz ve ben dahil birçok arkadaşımız da var, tek değilsiniz yani:-))
25
Ara
2009

20:22
Beslenme menüsü canan, (Ankara)
valla ben artık öyle yapmıyorum bazen bir omlet bazen melemen işte sade yumurta ya da haşlanmış mutlaka her sabah sadec haftasonları hariç sabah kahvaltısının ana maddesi oluyor.pişirip tabağa koyuyorum yiyoruz.onu yerken arada bir ağzına peynir biraz zeytin sıkıştırıyorum üstüne sade ekmek yiyor işte gezinirken de eline dilim kaşar veriyorum.başka bi şey vermiyorum öğleden sonraki yemeklerine yer bırakıyorum
25
Ara
2009

20:22
Beslenme menüsü canan, (Ankara)
benim kızım da 19 aylık
25
Ara
2009

20:26
Beslenme menüsü canan, (Ankara)
benim kzım peynir kaşar domates seiyor yumurtayı önce yediriyorum sonra onları işte çıkarıyorum masaya.eğer önce kaşarı görse yemiyor yumurtayı ben de önce yumurta sonra kaşar domates filan veriyorum yalnız bizmki de reçeli sevmiyor ben de üstüne çikolatayı sevdiği için kandırıp çikolata suyu diye 1 kaşık pekmez ya da çay kaşığı bal verip tamamlıyorum.pekmezi çikolata suyu sanıyor:))her akşam ödül olarak küçük bir kare çikolata veriyorum.yalancı olmamak için...
26
Ara
2009

12:11
Beslenme menüsü yasemin, (Yozgat)
arkadaslar 6aylık bebegınızı nasıl beslıyorsunuz beslenme tablonuzu yazarmısınız kac saatte bı beslıyorsunuz neler verıyorsunuz
28
Ara
2009

23:39
Beslenme menüsü canan, (Ankara)
ben bebeğim 6 aylıken sabah normal mamasının içine bisküvi kayısı peynir ezip kaşıkla yediriyordum
öğle uyurken mama içiyordu her öğün arası en fazla 3 saatti.öğleden sonra çok az sebze çorbası bi kaç saat sonra yoğurt akşam yatmaya yakın bi meyve püresi uyurken gene mama içiyordu. ya da emziriyordum aralarda her öğün arası 3 saat oluyordu ana öğünler için. atıştırmalık bölümlerde ise çok az meyve suyu işte sulandırılmış pekmez filan veriyordum.
6
Oca
2010

15:57
Beslenme menüsü reyhan, (Eskişehir)
slm benim kızımda 23 aylık sizin oğlunuz gibi yemek alışkanlığı çok güzel ve yaklaşık 6 aydır 11 kiloda. doktorlarda gayet ii diyorlar. ben artık neden kilo almıyor demeyi bıraktım. bir dönem böyle kilo sabit bir şekilde kalabiliyormuş. kansızlık içinde ben kızıma hergün pekmez veriyorum. aç karnına vermeyin yalnız kahvaltı yapmaya biliyor. sağlık açısından bir problem yoksa ve sık hasta olmuyorsa bunu çok kafaya takmamak gerekiyormuş.
13
Oca
2010

16:52
Beslenme menüsü dilek, (Ankara)
ben haşlıyorum sonra eziyorum haşlama suyu ile birlikte irmikli muhallebiye ileve adiyorum.
17
Oca
2010

17:03
Beslenme menüsü demet, (Sivas)
slm canım 1adet muz 1 adet haslanmıs yumurta 1 dılım tuzsuz peynır 4 -5 tane cıcıbebe bıraz sut hepsını pure halıne getırıp verebılırsınız cocuga cok guzel yarıyo hemde kılo alıyo tokta tutuyo sevmesede yesın ben kızım 12 aylık olduktan sonra bunları yedırcem kahvaltı olarak..
24
Oca
2010

23:33
Beslenme menüsü esra, (Adıyaman)
site adı vermek yasakmı bilmiyorum ama tarayıcıda bebekyemeklerim diye arama yaparsanız çok güzel tarifleri olan bi siteye rastlarsınız
Üye Ol

Ziyaretçilerimiz

www.pediatriportali.com sitesinin web hosting hizmeti natro - izgi Bilgisayar Sistemleri Ltd. tarafından sağlanmaktadır.
ocuk Doktoru - ocuk Sağlığı ve Hastalıkları Uzmanı - Pediatri Uzmanı - ocuk sağlığı sitesi - ocuk doktorları - Pediatri - Pediatrist - Bebek